Sisäliikuntaa ulkona

Kamala kiire koko ajan. Mitään ei ehdi, jaksa, viitsi eikä huvita tehdä itsensä vuoksi. Kevätaika on petollista, kun on niin paljon valoisia tunteja mutta kroppa ja mieli ei jaksa.

Erään lämpimän toukokuisen sunnuntain sarastaessa oli löysä fiilis. Vetelehdin omassa pihassa aamuauringossa kahvilla parin kupin verran. Siitähän se päivä ja suoli sopivasti käynnistyy! Paisteesta sokaistuneena törmäsin keittiöoven aukossa roikkuvaan nyrkkeilysäkkiini. Se oli heilunut kaikkien tiellä viimeisen kuukauden. Kovin vähän varsinaisia iskuja säkkiin oli kohdistettu.

Valjastin kissat pihalle ja jäin kaivelemaan varpaanvälejä ulkoportaille. Yläkerran naapurin koira tuli esittelemään uutta möhköfanttipehmoaan. Omistaja-ystäväni seurasi perässä ja roikotti Same Smilen hyppynarua olalla: ”Tehdäänkö pihatreeni?”
Ilme kirkastuneena pomppasin pystyyn, raahasin nyrkkeilysäkin omenapuuhun roikkumaan, otin kaiuttimen, sekuntikellon, hanskat ja hyppynarun. Kesäkausi oli alkanut!

Hyppynarutreeni Same Smile –helminarulla asfaltilla alkulämmittelynä 10 minuuttia. Hyvä musiikki on yhtä tärkeä kuin naru ja kengät!


45 sekuntia ensimmäisellä kierroksella kevyitä, mutta tauotta lyöntejä säkkiin. Säkin sijaan voit kokeilla varjonyrkkeilyä.

 

45 sekuntia lankku maassa (tehosteeksi toinen jalka ilmassa)

45 sekuntia jalkakyykky hyppy

45 sekuntia linkkari / vatsalihasliike

45 sekuntia flat back –nosto

- Toisella kierroksella lyönnin tehoja lisätään.

- Kolmannella kierroksella lyönnit niin nopeasti kuin pystyy.

- Neljännellä taas kevyempiä, cool down.

Kierrosten väleissä parin minuutin tauko. Kevyt loppuvenyttely perään.
Toistin ensimmäisellä viikolla treenin neljänä iltana. Jes!

Ihanaa kesää <3 Maiju

Kuva: Katarina Mannström Photography

HANKI OMA SAME SMILE HYPPYNARU TREENIN TUEKSI

 

Jätä kommentti

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista